Yaoundé, Cameroon

Boekarest, Roemenië
5 oktober 2016

Conferentiecentrum in Yaoundé

Brunstad Christian Church (BCC) is vanaf de zeventiger jaren actief bezig met zendingswerk in Kameroen. Uit enkele contacten in het begin zijn inmiddels drie gemeenten ontstaan in Yaoundé, Bafoussam en Douala. Het conferentiecentrum in Yaoundé speelt een centrale rol voor deze gemeenten en de omliggende landen. Op de jaarlijkse meerdaagse conferenties komen 400 tot 500 christenen bij elkaar – kinderen, gezinnen, jeugd en ouderen. De ca. 220 leden van de gemeente in Yaoundé gebruiken de conferentiezaal wekelijks voor hun lokale bijeenkomsten.

Werkeloze jongeren van de lokale christelijke gemeenten uit Kameroen hebben een vakopleiding gekregen en zijn ingezet bij de bouw van het conferentiecentrum Yaoundé.

Conferentiezaal met faciliteiten

Jarenlang maakte men gebruik van gehuurde zalen. De gemeente in Kameroen kreeg dringend behoefte aan een eigen conferentieoord. Concrete bouwplannen voor de bouw van een conferentiezaal met bijbehorende faciliteiten voor ca. 450 personen kwamen in 2011 op tafel. In 2012 volgde het startsein voor de bouw en eind 2013 was de opening van conferentiecentrum ‘Yaoundé’.

Aandeel HMC

Het kapitaal dat HMC verstrekte werd ingezet voor de inventaris van de bezoekersaccommodatie. Daarnaast is een waterfilter aangeschaft voor het kunnen aanvullen van de watervoorraad bij uitval van de plaatselijke watervoorziening.