Alwaye, Kerala in India

Stichting Paardkrachtig, Nederland
5 september 2016

Conferencecentrum in India

Het conferentiecentrum in Alwaye in India is dé ontmoetingsplaats voor deelnemers aan christelijke conferenties uit India, Sri Lanka en Verenigde Arabische Emiraten. Het conferentiecentrum biedt plaats aan ca. 300 personen.

De bouw van de conferentiezaal startte in juli 2011 en werd geheel gerealiseerd door vrijwilligers, met uitzondering van de terreinaanleg.

Historie

Brunstad Christian Church heeft circa 40 jaar geleden de eerste contacten in Alwaye, een deelstaat van Kerala gelegd. In de loop van de jaren ontstond de behoefte aan een gezamenlijke ontmoetingsplaats voor de regionale gemeenten in India. In oktober 2010 startte het bouwproject met de renovatie van ‘Mission House’, de oorspronkelijke beheerderswoning van 100 jaar oud op een aangekocht terrein.

Bouw conferentiecentrum

Begin 2011 volgden nieuwbouwplannen voor een conferentiecentrum voor ongeveer 300 personen. In 2012 stond er een conferentiezaal en een drie verdiepingen tellende accommodatie met een grote keuken, kantine en goede slaapmogelijkheden ten behoeve van de meerdaagse conferenties.

Aandeel HMC

Naast andere stichtingen heeft HMC in 2012 financieel bijgedragen aan de realisatie van het conferentiecentrum in Alwaye.