Ozorne, Oekraïne

Alwaye, Kerala in India
5 oktober 2016

Conferentiecentrum in Oekraïne

In Ozorne bevindt zich een belangrijk zendingscentrum voor zuid Oekraïne dat plaats biedt aan circa 400 personen. Het conferentiecentrum ligt zuidelijk in de Oekraïne in de provincie Odessa, slechts een paar kilometer verwijderd van de grens met Moldavië en Roemenië.

Een kleine 500 mensen vanuit 8 gemeenten in Zuid Oekraïne en Moldavië bezoeken nu de conferenties op het nieuwe centrum in Ozorne. Vrijwilligers uit Noorwegen en uit Ozorne hebben zich ingezet bij de bouw van het conferentiecentrum.

Historie

In de jaren 2000 startte de gemeente in Ozorne met het houden van samenkomsten in een garage, die te warm was in de zomer en te koud in de winter. In 2008 werden de eerste stappen gezet richting een samenkomstzaal met het renoveren van gebouwen op een aangekocht terrein. Vanaf maart 2010 kwam er een doorstart met de bouw van een nieuw conferentiecentrum. Na anderhalf jaar bouwen was eind april 2012 het nieuwe centrum een feit.

Conferentiecentrum met faciliteiten

Het centrum heeft alle benodigde faciliteiten voor grote groepen personen tijdens meerdaagse conferenties. Op het terrein is een hotelvoorziening gerealiseerd met 26 appartementen en overige slaapfaciliteiten voor 170 personen. Voor de kinderen en jeugd zijn er volop mogelijkheden voor sport en spel.

Aandeel HMC

HMC was één van de stichtingen die het project ondersteunde en deed donaties in 2010 en 2011.