Slachtofferverklaring HMC in strafzaak tegen fraudeverdachte Van der L.
24 februari 2022
Veroordeling in fraudezaak waarvoor HMC aangifte deed
21 april 2022

Openingsceremonie kerkgebouw Polen

Op 2 april vond de officiële opening plaats van het nieuwe kerkgebouw in Ustroń, Polen. Naast de eigen gemeenteleden, nodigde de christelijke gemeente gasten uit binnen- en buitenland uit om deze mijlpaal te mee te vieren.
Gepubliceerd op 16 april 2022

David Nooitgedagt, voorzitter van Stichting HMC, nam als eerste het woord. Hij presenteerde de activiteiten en doelen van HMC en Stichting WEW, die het initiatief hebben genomen en het gebouw hebben gefinancierd. De christelijke gemeente in Polen zal vanaf nu het beheer van de zaal op zich nemen, en het inzetten voor hun christelijke gemeenschap: voor Bijbelonderwijs, geestelijke opbouw en het samenzijn van gelovigen.

Bekijk een video van de bouw van het kerkgebouw in Ustroń, Polen.

Officiële opening, waarbij voorganger Kåre J. Smith uit Noorwegen het lint doorknipte.
David Nooitgedagt (voorzitter HMC) vertelt over het project en de doelen van stichting HMC.

Christelijke bijeenkomst

Aansluitend aan de openingsceremonie was een bijeenkomst waarin de Noorse voorganger Kåre J. Smith van Brunstad Christian Church (BCC) sprak over de brief van Jakobus. De gebeden van de godvrezenden hebben kracht, verkondigde hij, en daarom is het zo belangrijk om te bidden voor onze landen en overheden, onze vrienden en families. Ook andere sprekers uit Noorwegen en Duitsland namen het woord, om vanuit de Bijbel het evangelie te verkondigen. Het was een opbouwend bijeenzijn waarin velen hun dankbaarheid uitten, aangevuld met geestelijke zang en muziek.

De jeugdgroep van de gemeente zingt een lied.

Lees meer op de website van de gemeente in Polen: Opening ceremony, April 2nd (Engels)

Stichting HMC is ervan overtuigd dat het beheer van dit nieuwe kerkgebouw in goede handen is, en zal ook in de toekomst het gebruik monitoren en betrokken blijven bij deze christelijke gemeenschap in Polen.

Lees ook:

Bezoek HMC aan kerkgenootschap in Polen